اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۲۷۸

مسابقه گاسترونومي دانشگاه تهران باحضور اتحادیه رستوران

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ , بازدید: ۳۲۹۲
این همایش به کسب و کار شما کمک میکند

همکار محترم

همایش ومسابقه استارتآپ گردشگری گاسترونومی دانشگاه_تهران از 11 الی12 اردیبهشت در دانشکده كارافرینی دانشگاه_تهران و حضور اتحادیه رستوران و سلف سرویس تهران برگزار می گردد. دراین مسابقه اشخاص حقيقي وحقوقي با ارايه ایده ها،واستارت آپ ها با موضوع دانش، فرهنگ و هنر درباره انواع خوراكي ها و نوشیدنی ها(گاسترونومی) ایرانی و بین المللی شرکت می کنند و چگونگی تولید و ترکیب غذاها، توزیع و مصرف خوراكي ها ‎ایده ها و روش های نو،استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید در سطح ملی ارائه می شود 

گاسترونومي (Gastronomy) كه اكنون يكي از جاذبه­ هاي مهم گردشگري در دنیا به شمار مي­ آيد، هنر و دانش آماده سازی غذاها و نحوه ارايه آن در هر فرهنگ را تداعی می­کند. باتوجه به نقشي كه گاسترونومي در تأمين نيازهاي پايه و سلامت انسان دارد و منابع انساني ومادي كه به آن اختصاص مي يابد، اهميت اين امر در فرايند ميزباني وميهماني و صنعت  گردشگري روز افزون شده است.

در حال حاضر، گردشگري گاسترونومي در ايران نیز همانند ديگر مؤلفه­ هاي اصلي صنعت گردشگري سنتي، محدود و پراكنده است و از اين رو، نياز به نوآوري و كارآفريني فناورانه در فرهنگ و صنعت غذا و نوشيدني امری مبرم و ضروري است.دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران به همراه دیگر مشارکت­ کنندگان در نظر دارند فرصتهای جدید را در زمینه نوآوری و ترویج کارافرینی در گردشگری ایجاد کنند؛ به همین منظور، اولین مسابقه استارت آپ گردشگری گاسترونومی در ايران را طراحی کرده اند. هدف برگزار کنندگان اين رويداد، تقویت اکوسیستم کارآفرینانه و تقویت نوآوری در بخش گردشگری است. از اين پس از عنوان «برگزار کنندگان» به جاي همه اشخاص مشارکت­ کننده در اين طرح استفاده مي­شود.با توجه به این که‏‎ دامنه شرکت کنندگان، سراسر كشور را پوشش می­ دهد، این مسابقه ملي امکان ترویج دانش و توسعه گردشگری گاسترونومی را با به کارگیری نوآوری و ایجاد فرصت­های استارتآپی در سراسر کشور برای ارائه پروژه ­های خلاقانه فراهم می­کند.

هدف اصلي این رویداد  ترويج دانش، توسعه مفهوم و جمع آوري اطلاعات و بازتوليد آنها، تحقیقات، نوآوری و ترفیع علوم و فرهنگ پذيرايي و گاسترونومی در ايران می باشد و برگزارکنندگان در نظر دارند از گردشگري گاسترونومی و ايجاد زمينه نوآوري و کارآفريني در اين خصوص به عنوان مزیتی برای کارآفريني و ايجاد و توسعه کسب و کارها در راستاي توسعه اجتماعی- اقتصادی بهره برند.

الویت طرح:ترویج و تقویت ارتباط بین فعالان اکوسیستم کارآفرینانه و حمایت از نوآوری در گردشگری گاسترونومی است تا محرکی برای اشتغال ­زایی و ایجاد فرصتهای کسب و کار و توسعه پایدار در گردشگری باشد.

هدف از برگزاری این مسابقه جلب توجه تعداد زیادی از استارتآپ­ ها در این بخش است تا بتوان روند انتخاب بهترين آنها را در گردشگری گاسترونومی ايران تسهیل بخشید.

 

روژه ­ها بر اساس معیارهای مختلفی مانند:

1- نوآوري و فاصله آن از روندهای سنتی

2- کارآفريني

3- فناوري نوين

4- اثربخشی

5- پختگی ایده محصول ارائه شده

6- در دسترس بودن

7- امکان رشد بیشتر

8- پتانسیل جلب توجه سرمایه ­گذاران انتخاب مي­ گردد و هر غذا و نوشيدني جداگانه در سطح ملي ارزيابي می­ شود.

نکته: توجه به غذاهاي سنتي ايراني و به کارگیری نوآوري براي معرفي دقيق و ارايه آن و پيشنهاد براي تجاري­­ سازي آنها به صورت خاص برحسب معيارهاي هشتگانه فوق در يک بخش ويژه ارزيابي مي­شود.

 

اطلاعات بیشتر 

http://igats.ir

 

 

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016